دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

زود ناهار خوردن موجب لاغری میشود


محققان به افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند هشدار می دهند که صرف دیرهنگام نهار موجب افزایش وزن می شود.


محققان دانشگاه ˈبریگهام ˈ و بیمارستان زنان ˈبوستونˈ در مطالعه ای متوجه شدند که دیر نهار خوردن روند کاهش وزن را متوقف می سازد.این درحالی است زمان صرف وعده های غذایی کوچکتر نقشی در متوقف ساختن روند کاهش وزن ندارد.

این مطالعه که در آن 420 فرد دارای اضافه وزن را که در یک برنامه درمانی کاهش وزن 20 هفته ای شرکت کرده بودندنشان داد افرادی که نهار خود را قبل از ساعت 3 بعد از ظهر صرف می کردند در مقایسه با افرادی که دیرتر از این ساعت نهار می خورند 30 درصد بیشتر کاهش وزن داشتند.

در این مطالعه نیمی از افراد نهار خود را قبل از ساعت 3 بعد از ظهر و نیمی دیگر دیرتر از این ساعت صرف کردند.

این مطالعه که در مجله بین المللی Obesity منتشر شده است، نشان داد: افرادی که زود نهار می خورند بطور متوسط حدود 10 کیلوگرم کاهش وزن پیدا کردند.

محققان گفتند: این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد زمان غذا خوردن در روند کاهش وزن تاثیر دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند نسبت به افرادی که زود نهار خود را صرف می کردند روند کاهش وزن کندتر و کاهش وزن بسیار کمتری داشتند که نشان می دهد زمان صرف وعده مفصل غذایی روزانه عامل مهمی در برنامه کاهش وزن است.

این مطالعه همچنین نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند حساسیت آنها نسبت به انسولین کمتر بود که این خود یک عامل خطر ساز در ارتباط با ابتلاء به دیابت است.

در این مطالعه مشاهده شد افرادی که دیر نهار می خورند اما کاهش وزن پیدا کرده بودند کالری های کمتری در وعده صبحانه مصرف کرده بودند و یا اصلا صبحانه نمی خوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد