دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

چگونه لپ تاپ خودمان را تمیز کنیم؟


کثیف شدن وسایل الکترونیکی از جمله مواردی است که فکر بسیاری از مردم را این روزها مشغول خودش کرده است. یکی از این وسیله ها لپ تاپ است که بیش از باقی وسایل با آن ارتباط داریم.


افرادی که از لپ تاپ ها استفاده می کنند یکی از مهمترین نکاتی که همیشه می گویند کثیف شدن این وسیله است که البته بسیار سخت نیز پاک می شود. برای پاک کردن یک لپ تاپ باید نکات خاصی را رعایت کنید.

» اول از همه بدنه لپ تاپ مهم است چرا که بیش از باقی مناطق با آن در ارتباط هستید و ممکن است اثر انگشت روی آن بماند. اکر هنوز لپ تاپ نخریده اید بهتر است به جنس بدنه که براق نباشد دقت کنید. برای پاک کردن این قسمت می تواند از پاک کننده های مخصوص و یا دستمال های ابریشمی که خیلی کم نم دار شده اند استفاده کنید.

» دومین نقطه که با آن ارتباط بیشتری داریم کیبورد لپ تاپ است. برای تمیز کردن صفحه کلید باید نوع آن را مورد نظر داشت. صفحه کلیدهایی که دکمه های آن از یکدیگر جدا هستند و هرکدام محفظه خود را دارند تنها با تمیز کردن ظاهر و روی آن تمیز می شوند. برخی صفحه کلیدها نیز به صورت یکپارچه هستند و بین آن ها راه های نفوذ گرد و خاک وجود دارد. برای تمیز کردن آن ها باید از هوای فشرده شده با استفاده از یک لوله نازک استفاده کنید تا تمامی آلودگی های درون کیبورد خارج شود.

» برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است بسیار احتیاط کنید. این بخش از لپ تاپ بسیار حساس است و ممکن است به هر ماده ای سازگاری نداشته باشد. برای تمیز کردن آن بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید. آب یا مواد ضد عفونی کننده می توانند این صفحه را از کار بیاندازند.

» در کناره هر لپ تاپی تعدادی ورودی مختلف و درگاه های متفاوت وجود دارد که باید همیشه تمیز باشند. بهترین راه برای تمیز کردن این درگاه ها استفاده از هوای فشرده شده و همچنین دستمال های نازک ولطیف است. هیچگاه از اب و یا دستمال های نم دار استفاده نکیند چرا که ممکن است آب به داخل آن ها نفوذ کرده و از کار بیافتند.

» باتری لپ تاپ ها ممکن است بر اثر کثیفی ها عمرشان کاهش پیدا کند از همین رو بهتر است آن ها ار هفته ای یکبار تمیز کنید. تنها کافی است باتری را از محفظه اش خارج و آن را با دستمال خشک تمیز کنید.

» برای تمیز کردن مانیتور هیچگاه از آب و یا دستمال های مختلف استفاده نکنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی هاست که تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند. 

» همیشه بهترین راه برای الودگی پیشگیری از آن است پس بهتر است از قرار دادن لپ تاپ در محل هایی که گرد و خاک زیاد است و همچنین مکان هایی که رطوبت آن ها بالا است جا خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد