دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

چگونه درست مسواک بزنیم؟


همه ما می‌دانیم که مسواک زدن از خرابی و بوی بد دهان پیشگیری می‌کند اما شاید کمتر به این نکته توجه می‌کنیم که حتی در برخی موارد اشتباه در مسواک زدن نیز زمینه مناسبی برای خرابی دندان‌ها است.

از جمله اشتباهات شایع در زمان مسواک زدن عدم اختصاص زمان برای این کار است، بیشتر مردم زمان کمی را برای این کار اختصاص می‌دهند و حتی در تحقیقی این زمان را کمتر از سه دقیقه اعلام می‌کنند.
بسیاری از افراد به علت خستگی یا عجله برای رفتن به محل کار به مدت یک دقیقه یا کمتر از آن مسواک می‌زنند.
بنابراین بهترین راهکار برای تعیین زمان معینی برای مسواک زدن کوک کردن ساعت به اندازه سه دقیقه است.


در هنگام مسواک زدن دقت کافی ندارید
هنگامی که شما در دستشویی روبروی آینه مشغول مسواک زدن هستید به علت توجه به دندان‌های روبرویی تنها دندان‌های جلویی را مسواک زده و در نهایت موجب خرابی و پوسیدگی دندان‌های عقبی می‌شود، بنابراین در هنگام مسواک زدن دقت کنید دندان‌های عقبی خود را نیز به دقت مسواک بزنید.


به شکل افقی دندان‌ها را مسواک نزنید
مینای دندان از ماده فشرده‌ای ساخته شده است هنگامی که به شکل افقی مسواک می‌زنید ممکن است بشکند و موجب ترک خوردن و حتی ضعیف شدن دندان‌ها شود، متخصصان این نوع مسواک زدن را به اره کردن درخت تشبیه می‌کنند.


مسواک زدن لثه‌ها را فراموش نکنید
در هنگام مسواک زدن دقت کنید که برس مسواک نسبت به دندان‌ها با زاویه مناسبی قرار گیرد، هر بار روی تعداد کمی از دندان‌ها تمرکز کنید به علاوه در این بین مسواک زدن لثه‌ها را فراموش نکنید.


محکم و با فشار مسواک نزنید
دقت کنید در هنگام مسواک زدن، آن را روی دندان‌ها فشار ندهید ، این کار موجب ایجاد شکاف‌هایی بر روی لثه می‌شود که با وارد آمدن فشار بر روی دندان‌ها توسط مسواک این شکاف‌ها نیز عمیق‌تر می‌شود.


مسواک نرم خریداری کنید
در هنگام خرید دقت کنید که از مسواک نرم استفاده شود، به علاوه هر شش ماه یک بار نیز سعی کنید مسواک خود را تعویض کنید.


از نخ دندان استفاده کنید
شاید یکی از علت‌های پوسیدگی دندان‌های شما علی رغم اینکه هر روز و به صورت مرتب مسواک می‌زنید این است که از نخ دندان استفاده نمی‌کنید، این را باید بدانید موادغذایی هستند که به وسیله مسواک از سطح دندان‌ها پاک نمی‌شوند این مواد باکتری‌های به جای مانده از قندها هستند که در فواصل بین دندانی گیر می‌کنند و تنها با استفاده از نخ دندان خارج می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد