دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

چگونگی ثبت نام و خرید VPN قانونی


مرکز ملی فضای مجازی با معرفی یک پرتال عمومی ثبت نام متقاضیان دریافت vpn قانونی را آغاز کرد.


در این ثبت نام اشخاص حقوقی مشخصات سازمان، دستگاه یا شرکت خود و IP را که از آن استفاده می کنند و اشخاص حقیقی مشخصات و IP خود را درج خواهند کرد. مدتی طول خواهد کشید تا این اسناد بررسی شود و به تدریج خدمات قانونی vpn داخل کشور ارائه خواهد شد.


مرکز ملی فضای مجازی خدمات قانونی vpn را به منظور ساماندهی فضای فیلترینگ کشور ایجاد می کند تا پس از آن خدمات غیرقانونی vpn اجازه فعالیت نداشته باشد.
اخوان بهابادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص گفت: یکی از تبعات خلأ قانونی برای ارائه خدمات vpn این بود که مردم برای دسترسی به بعضی از سایتهایی که به دلیل نبود امکانات کافی در کشور برای اعمال فیلترینگ به اشتباه فیلتر شده بود از ابزارهای فیلترشکن استفاده می‌کردند.
وی افزود: برای مثال یک خبرنگار نیاز دارد به انواع سایت های خارجی دسترسی داشته باشد حال اگر این خدمت به صورت قانونی در کشور ارائه نشود مجبور است به صورت غیرقانونی به این هدف برسد.
اخوان بهابادی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورها نوعی فیلترینگ اعمال می‌شود، گفت: هر کشوری بنا به شرایط خاص فرهنگی خود معیارهایی برای پالایش محتوا دارد و ما نمی توانیم اجازه دهیم که داخل کشور کودکان ما به یک محتوای مبتذل در اینترنت دسترسی داشته باشند.
وی افزود: فیلترینگ در کشور ما دارای نقصهایی است که باید برطرف شود و دلیل آن هم نحوه فیلترینگ داخل کشور است که در حال حاضر بر روی آدرس یا اصطلاحاً URL وجود دارد.
اخوان بهابادی گفت: به همین دلیل اگر داخل محتوای یک سایت که شاید صدها صفحه داشته باشد یک محتوای مجرمانه در یکی از صفحات آن باشد نرم افزار کل آن سایت اصلی را فیلتر می‌کند.
وی افزود: راه حلهایی برای این منظور پیدا شده است و ما در تلاشیم با کمک مردم و کاربران این نقص را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه می توان از vpn استفاده‌های مفیدی به ویژه در دور زدن بسیاری از تحریم ها کرد گفت: برای مثال یکی از دانشگاه های برتر کشور مورد تحریم علمی قرار گرفت و دسترسی منابع علمی برای دانشجویان این دانشگاه محدود شد که با استفاده از این ابزار و با روشهای ایرانی توانستیم این تحریم را دور بزنیم.


www.vpn.ir پایگاه رسمی ثبت نام VPN قانونی می باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیا یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 02:47 http://pv1.ir

ممنونم از سایتتون

خواهش میکنم

سﻻآم. اقا روی پیشونی ما چیزی نوشته.،؟ نه واقعا! میخوام بدونم. !! اصلا خودمو میگما! !! تاسف آوره که اسم ایران باستان ما تو لیستهای سفیدی از دنیا مثل سازمان ملل و یا پیش پا افتاده تر بگم یا همین سایتهای خرید از کشورای مختلف.، ای بابا اصلا همین سایتهایی که میتوایم ازش حتی v..n خرید کنیم. تو کشور خودمونو میگما. بابام خوب میگه . میگه: بعد از رفتن اون بنده خدا و آهی که وقت سوار شدن به هواپیما کشید خاک ما نفرین شد و ه37 سال پیش همینجور داریم پسرفت میکنیم و جهان سومی تر میشیم. فقط میتونم بگم هیهاات. ،هیهات. درضمن این پستها رو هم واسه ما جوونترها share نکنید.، گرچه من خودم مست قدیمم و باید بریزید واسه خودتون. بدرود

منظورتونو متوجه نشدم
ولی ممنون که نظرتونو گفتید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد