دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

آموزش زمانبندی اینترنت دانلود منیجر برای دانلود شبانه


امروزه تقریبا تمامی ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت اقدام به ارائه دانلود شبانه نیز مینمایند. با توجه به قیمت های بسیار بالای سرویس اینترنت پر سرعت دانلود شبانه تنها راه حل برای خلاصی از شر تعرفه های گران قیمت است.
اما سوال اینجاست؟ چند درصد از ما قادریم ساعت 2 یا 3 شب بیدار شویم و شروع به دانلود کنیم؟ شاید صبح هم بخواهیم کمی زودتر از منزل خارج شویم و مجبور باشیم از چند ساعت باقی مانده نیز چشم پوشی کنیم!
اما امروز میخواهم روشی را برای شما معرفی کنم که توسط آن به راحتی میتوانید آی دی ام (IDM) را زمان بندی کنید تا از زمان مشخصی شروع به دانلود کند و حتی توسط برنامه Autoshutdown کامپیوترتان به طور اتوماتیک شروع به کار کند و به طور اتوماتیک خاموش شود.


برای شروع کار نرم افزار IDM را اجرا کنید.


در ستون سمت راست بر روی Queues کلیک راست کنید و Create new queue را انتخاب کنید



در صفحه باز شده یک نام برای Queue یا صف خود انتخاب کنید و روی OK کلیک نمایید



در پنجره باز شده تنظیمات را به صورتی که میبینید تنظیم کنید. سعی کنید زمان دانلود ها را چند دقیقه دیرتر از زمان شروع و زمان پایان را چند دقیقه زودتر از زمان اتمام انتخاب کنید. به دلیل دانلود شبانه و وجود مشکلات فراوان Number of retries را بر روی عدد بزرگی مثل صد قرار دهید تا در صورت ایجاد مشکل در دانلود IDM به طور خودکار روند تلاش دوباره را انجام دهد.



پس از اجرای مراحل بالا Apply را کلیک کرده و close را بزنید.

از این پس برای دانلود شبانه کافی است لینک های دانلود خود را Pause (ایست) کنید. بر روی آنها کلیک راست نمایید و از داخل گزینه Move to queue ، Queue یا همان صف ساخته شده خودتان را انتخاب کنید. شب همان روز در صورت روشن بودن رایانه IDM به طور خودکار شروع به دانلود آن خواهد کرد.



از نرم افزار Autoshutdown نیز برای روشن کردن و خاموش کردن اتوماتیک رایانه میتوانید استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که قبل از خواب ، رایانه را به حالت Hibernate خاموش کنید تا در شروع کار IDM خللی ایجاد نشود.


منبع: تاپ ناز

نظرات 1 + ارسال نظر
ساسان دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 23:48

ممنون کاملا واضح بود فقط خدا کنه کار کنه

کار میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد