دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

کدام کشور تولیدکننده مارک های معروف دنیاست؟


با کشوری که پائین‌ترین دستمزدها را دارد اما برندهای معروف دنیا را تولید می‌کند، آشنا شوید.


کامبوج در حال تبدیل شدن به قطب مهم اقتصادی در آسیاست. نیروی کار بسیار ارزان سبب شده تا بسیاری از کارخانه‌های آسیایی اعم از چینی، تایلندی و تایوانی به این کشور مهاجرت کنند. دستمزد ماهیانۀ هر کارگر در کامبوج 61 دلار است، در حالیکه این رقم در چین 240 و در تایلند 300 دلار است.


نیروی کار این کشور را بیشتر زنان و دختران جوان تشکیل می‌دهند و تنها کشورهای بنگلادش و برمه هستند که دستمزدی پائین‌تر از کامبوج دارند.


با این حال کاهش نیروی کار در کامبوج اعتراضات برای افزایش دستمزدها را بالا برده است. اما بسیاری از کارخانه‌داران از بیم فرار سرمایه‌ها حاضر به بالا بردن دستمزدها نیستند.


کامبوج 14 میلیون جمعیت دارد. کشور خمرهای سرخ، سال گذشته پذیرای 102 کارخانۀ نساجی جدید بود و امروز تعداد کارخانه‌های البسه و نساجی که برای صادرات تولید می‌کنند به 370 عدد می‌رسد.


صادرات محصولات کامبوج به اتحادیه اروپا در سال 2011 نزدیک به 70% افزایش یافته بود.


گفتنی است 370 کارخانه در کامبوج که تولیداتشان به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود نزدیک به 350 هزار شغل ایجاد کرده‌اند و 17.4% از تولید ناخالص داخلی کشور را در سال 2011 تشکیل می‌دادند.


کارخانه‌ای که در عکس مشاهده می‌کنید در حومۀ پنوم پنه(پایتخت کامبوج) واقع شده است. کارخانه‌ای که قدمتی به بلندای تاریخ کامبوج دارد. زمانی در این کارخانه لباس مبارزان خمرهای سرخ تولید می‌شد و امروز متعلق به یک گروه چینی است که نزدیک به 3000 کارگر دارد. در این کارخانه و همچنین بسیاری از کارخانه‌های واقع در کامبوج-که شمار آنها رو به افزایش است- مارک‌های معروف دنیا تولید می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
نوشته های پراکنده شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 15:17 http://thunderb.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خوبی؟
ممنون از حضورت
وبلاگت که عالیه و من مشتری اش شدم
اول سریال کلاه قرمزی توی برنامه کودک پخش شد. توی برنامه خردسال که قبل (یا بعد) برنامه کودک و نوجوان پخش میشد. بعد که طرفدار پیدا کرد فیلم اونم ساخت. بعد با فیلم محبوب تر شد و سریال های دیگه ای ازش گذاشتن و چند سالیه که ویژه برنامه ای واسه نوروز داره
شاد و پیروز باشی

مرسی از توضی کاملت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد