دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

کشتن وحشیانه یک الاغ در سمیرم


آن‌گونه که تصاویر این فیلم چند ثانیه ای نشان میدهد فردی به وسیله ضربات سهمگین پتک، این الاغ را از پا در می آورد، همزمان با ضرباتی که به سر این حیوان وارد میشود قهقهه و خنده‌های بلند فردی که با دوربین تلفن همراهش از این صحنه فیلم میگیرد و فرد دیگری که در تصویر حضور دارد، شنیده میشود. آن‌طور که در فیلم دیده میشود این افراد فقط محض خنده و سرگرمی این عمل هولناک را انجام داده‌اند.


به راستی فرق بین انسان و حیوان چیست ؟
ما انسان ها با حیوان آزاری موجودات بی زبان به کجا می رویم ؟
آیا کشتن وحشیانه حیوانات و خندیدن به آنها کار لذت بخشی است؟
حال به نظر شما سزای چنین کاری چیست ؟ 
شرم بر شما باد


» آخرین روزهایتابستان گذشته بود که انتشار تصاویر لحظه به لحظه کشتار دلخراش یکماده خرس قهوه‌ایو دو توله کوچکش در ارتفاعات سمیرم در جنوب استان اصفهان در رسانه‌ها واکنش بسیاریرا برانگیخت.

روزنامه شرق: روز گذشته بار دیگر شبکه‌هایاجتماعیشاهد دست به دست شدن فیلمیاز همین دست بودند. این بار قربانییکالاغ زبان بسته است.

آن‌گونه که تصاویر این فیلم چند ثانیه‌اینشان میدهد فردیبه وسیله ضربات سهمگین پتک، این الاغ را از پا در میآورد، همزمان با ضرباتیکه به سر این حیوان وارد میشود قهقهه و خنده‌هایبلند فردیکه با دوربین تلفن همراهش از این صحنه فیلم میگیرد و فرد دیگریکه در تصویر حضور دارد، شنیده میشود. آن‌طور که در فیلم دیده میشود این افراد فقط محض خنده و سرگرمیاین عمل هولناکرا انجام داده‌اند.

آن‌گونه که در ثانیه‌هایآغازین این فیلم دیده میشود انجمن حمایت از حقوق حیوانات ایران که عضو جامعه جهانیحقوق حیوانات است فیلم را منتشر کرده و در ابتدایفیلم هشدار می‌دهد که به دلیل داشتن صحنه‌هایدلخراش دیدن این فیلم برایکودکان مناسب نیست. این انجمن در توضیح فیلم هم نوشته است: «در سالگرد سلاخیدلخراش دو توله خرس و مادرشان در سمیرم متاسفانه فیلم دیگریاز این شهرستان به انجمن حمایت از حیوانات رسید که چند ثانیه بیشتر نیست… در این چند ثانیه کوتاه میتوان به وضوع شاهد سقوط اخلاقیات و انسانیت بود… مطمئنا خداییدر همین نزدیکیها شاهد این رفتار زشت و شنیع نوع انسان است…» براساس اعلام اعضایاین انجمن این رخداد فجیع باز هم در شهرستان سمیرم رخ داده است؛ فیلم کشتار خرس هم که در آن نشان میداد فردیخرس مادر را کشته و شکم توله‌ها را پاره کرده و همراهش اقدام به فیلمبرداریاز صحنه کرده بود توسط یکی از ساکنان منطقه ونکدر سمیرم رخ داده بود.

پیگیری و واکنش رسانه‌ها به آن فیلم در نهایت به بازداشت عامل کشتار خرس ماده و دو توله‌اش که تحصیلکرده و دبیر آموزش‌وپرورش بود، ختم شد، با این حال اما دلیل اصلیپیگیریقضاییاین رخداد نادر بودن گونه خرس قهوه‌ایدر ایران و تحت حفاظت بودن آن عنوان میشد.

علاوه بر اینکه قانون در این رابطه صراحتا اعلام نظر کرده است اما در مواردیمانند آنچه در این فیلم جدید به وقوع پیوسته است قانون نظر خاصیندارد. پیش از این هم دبیر انجمن دفاع از حقوق حیوانات در رابطه با ماجرایکشتار خرس قهوه‌ایبه «شرق» گفته بود:
«مردم منطقه فرد دستگیر شده را فقط یکیاز افرادیمیدانند که به صورت وحشیانه و بدون ملاحظه در این منطقه اقدام به شکار و آزار و اذیت حیوانات میکنند و تعداد دیگرینیز هنوز به راحتیبه این اقدامات دست میزنند و متاسفانه سازمان محیط‌زیست کاملا این منطقه را از خاطر برده است.
متهم دستگیر شده نیز سابقه بسیار زیادیدر حیوان‌آزاریدارد اما همیشه از حاشیه امن برخوردار بوده و کسیمانع این شخص نمیشده است.
به‌عنوان مثال مردم محلیخبر داده بودند پیش از این متهم روباهی را گرفت و پایش را قطع کرد و از همین قسمت با کمپرسور بدنش را باد کرد تا حیوان ترکید.

همچنین در مورد دیگری یکیاز نزدیکان این متهم شکم الاغیرا سوراخ کرده و در داخل آن بنزین ریخته و آن را آتش زده بود و موارد دیگر که بسیار فجیع‌تر از فیلمیاست که پخش شده است.»

نظرات 2 + ارسال نظر
bizhan شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 13:13

سزاش اینه که یک سالو یک ماهو یک روزو یک ساعتو یک دقیقه و یه ثانیه با چیز مصنوعی فلزی خاردار چیزشون ..د!

نوشته های پراکنده دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 ساعت 10:44 http://thunderb.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
حال شما؟
دستت درد نکنه از مطالب زیبات
همه خوب و خوندنی بودن
شاد و پیروز باشی

این مطلب که زیبا نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد