دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

خانواده ای در ایران که 70 سال از دنیا عقبترند


پیدا شدن یک خانواده ۱۰ نفره که در ۷۰ سال گذشته در میان کوه‌های ارم شهرستان دشتستان بوشهر زندگی می‌کردند و از جامعه روستایی و شهری کاملا بی‌خبر بودند، باعث شگفتی همگان شد.


انعکاس: مرتضی ایزدی رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: مدتی پیش به ما خبر دادند خانواده‌ای ۱۰ نفره از ۷۰ سال پیش در منطقه کوهستانی و صعب العبور «راه وال تنگ چول نار» بخش ارم کپرنشین هستند. بنابراین مأموران ثبت‌احوال دشتستان و مأموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم تصمیم گرفتند برای بررسی ماجرا راهی محل شوند. از آنجا که امکان تردد با هیچ موتوری امکان نداشت، آنها راه‌های صعب العبور را پیاده طی کردند و خودشان را به محل رساندند. مرتضی ایزدی ادامه می‌دهد: سرپرست خانواده گفت اسمش بهمنیار است. ۷۰ساله است و اسم پدرش علی بود.

او توضیح داد که همراه همسر، هفت فرزند و خواهر ۷۳ساله‌اش زندگی می‌کند. پسر بزرگش ۳۸ ساله است و دختری ۱۴ ساله آخرین فرزند خانواده او است. رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان در ادامه می‌گوید: این خانواده هیچ گونه امکانات زندگی نداشتند و زندگی‌شان را به شیوه زندگی عشیره‌ای اداره می‌کردند. آنها از دیدن قاشق و چنگال، دوربین، مداد وکاغذ به هیجان آمده بودند. لباس‌های اعضای گروه برایشان جالب بود. بهمنیار به مأموران گفت: در ۷۰ سالی که از عمرش گذشته هفت بار به روستای قراول خانه سرزده اما هیچ یک از خانواده‌اش تاکنون از کوهستان خارج نشده‌اند. یکی از دختران خانواده هم گفت: معنی شهر و روستا را نمی‌دانیم. جز کوه و ستاره چیز دیگری به چشم ندیده‌ایم. بر اساس این گزارش مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، در اختیار قراردادن امکانات رفاهی و بهداشتی برای این خانواده و ساخت فیلم مستند در حال بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد