دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

12 بازیکن چپ پای برتر تاریخ فوتبال جهان


دوازده نفر از پر افتخارترین و بهترین بازیکنان چپ پای جهان را در این جا می آوریم.


11 - کارل هینز اشنلینگر
کارل هینز اشنلینگر در سال های 1960 یکی از بهترین مدافعان جهان بود . این بازیکن که برای آث میلان بازی می کرد از اولین بازیکنان آلمانی بود که در خارج از این کشور به موفقیت رسید.این بازیکن لقب بهترین دفاع چپ جهان را در سال 1968 به خود اختصاص داد و در همان فصل با آث میلان به قهرمانی لیگ رسید.

10- رابین فن پرسی
این بازیکن هلندی پیش از اینکه به منچستر یونایتد بپیوندد در آرسنال توپ می زد. این بازیکن فصل گذشته نیمه اول فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد اما بعد از بازگشت از دوره درمان خود در نیمه دوم فصل برای آرسنال هجده گل به ثمر رسانید و ثابت کرد که در هر شرایطی یک بازیکن چپ پا مؤثر است.حال او یکی از بهترین مهاجم های چپ پای اروپا محسوب می شود و نام او برای خط دفاع هر تیمی دلهره آور است.فن پرسی با 25 گل تا به اینجای فصل، منچستر را به قهرمانی لیگ انگلیس رساند.

9 - ایکر کاسیاس
این بازیکن نه به خاطر گل هایی که با پای چپش به ثمر رسانده و نه به خاطر دفاع هایی که انجام داده در این لیست قرار گرفته بلکه افتخاراتی که این بازیکن چپ پای اسپانیایی کسب کرده به قدری زیاد بود که نتوانستیم نام او را از این لیست حذف کنیم.او بارها و بارها بهترین دروازبان دنیا لقب گرفته و سال هاست که نام او در صدر لیست دروازبانان است.قهرمانی در لیگ قهرمانان،جام جهانی،لالیگا،جام ملت های اروپا و .......


8 - رائول گونزالس
این بازیکن پر افتخار ترین بازیکن رئال مادرید محسوب می شود .وی 323 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده و در لیست گل زنان این باشگاه در صدر جدول است . وی با رئال مادرید سه لیگ قهرمانان را به دست آورده است و در 145 بازی در لیگ قهرمانان اروپا 71 گل به ثمر رسانده.

7 - روبرتو کارلوس
کارلوس کسی است که پست دفاع چپ را در دنیا متحول کرد.این بازیکن اولین بازیکنی در تاریخ است که در بیشتر بازی هایش در صورت نیاز از دفاع چپ جلو آمده و به یک وینگر تبدیل می شد و باز هم جلوتر می آمد و در فرار های سرعتی به خط حمله تیمش کمک می نمود.این بازیکن در سال 1997 با ضربه آزادی که به تیم فرانسه زد به بهترین کاشته زن تیم ملی برزیل بدل شد.این بازیکن به همراه تیم ملی و باشگاهش رئال مادرید افتخارات زیادی از جمله جام حهانی ، سه عنوان قهرمانی در اروپا و چهار قهرمانی در لالیگا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

6 - پائولو مالدینی
این بازیکن یکی از اشخاصی است که به عنوان سمبل وفاداری به باشگاه شناخته می شود.وی بیست و پنج فصل برای تیم آث میلان به زمین مسابقه آمده و در این مدت 902 بار برای تیمش در میدان حاضر شده ، وی که یک مدافع بود کسب هفت بار عنوان سری آ ایتالیا، پنج بار قهرمانی در لیگ قهرمانان و حضور در 4 جام جهانی را در کارنامه خود دارد.وی در سن سی و نه سالگی نیز جایزه بهترین مدافع سال یوفا را به دست آورد. این بازیکن پا چپ به قدری با پای راستش هم مسلط بازی می کرد که خیلی ها معتقد بودند که این بازیکن در اصل پا راست است.

5 - رایان گیگز
شاید بازیکنان بهتری به جای رایان گیگز در این رتبه به ذهن همه ما برسد اما کمتر بازیکنی مانند او پیدا می شود که افتخاراتی بسیار زیاد و بسیار ارزشمند داشته باشد.این بازیکن که از سال 1992 در منچستر یونایتد بازی می کند 13 بار قهرمانی لیگ برتر انگلیس ، 4 قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس ، 4 بار قهرمانی در کارلینگ کاپ ، دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان ، یک قهرمانی در اینتر نشنال کاپ ، یک قهرمانی در جام باشگاه های جهان ، برنده دو جایزه بهترین بازیکن جوان سال ، برنده یک بار جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس بوده است و البته شش بار هم عضو تیمی بوده که عنوان بهترین تیم سال را به خود اختصاص داده است.

4 - فرانس پوشکاش
این بازیکن یکی از برترین گل زنان تاریخ فوتبال است و رسیدن به رکورد های گل زنی او برای هر ستاره ای یک آرزو محسوب می شود .این بازیکن در 85 بازی ملی 84گل به ثمر رسانید .این بازیکن در لیگ مجارستان برای تیک کیسپست در 177 بازی که انجام داد 187 گل به ثمر رساند و بعد از پیوستن به رئال مادرید و کسب پنج عنوان لالیگا با این تیم در 523 بازی برای تیمش 509 گل به ثمر رساند.وی در سال 1952 نیز به همراه تیم ملی مجارستان قهرمانی المپیک را تجربه کرد.

3 - آلفردو دی استفانو
این بازیکن که از نظر بسیاری کامل ترین فوتبالیست تاریخ قلمداد می شود توانایی بازی کردن در هر پستی را داشته ولی در دورانش به عنوان یک مهاجم شناخته شده است. این بازیکن قسمت چپ زمین را در تملک خود داشته و یکی از با استعداد ترین بازیکنان چپ پای تاریخ محسوب می شود.وی با رئال مادرید پنج عنوان قهرمانی در اروپا کسب کرده و از این نظر از پر افتخار ترین بازیکنان باشگاه محسوب می شود. دی استفانو در زمانش برای سه تیم ملی بازی کرد.وی برای تیم ملی آرژانتین ، کلمبیا و در نهایت اسپانیا به زمین رفته است و بیشتر از همه هم برای اسپانیایی ها افتخار آفریده.وی در 302 بازی برای رئال مادرید 246 گل به ثمر رسانده است.

2 - یوهان کرایوف
کرایوف چپ پا یک بازیکن آزاد بود و به خاطر حضورش در همه جای زمین و گرفتن کنترل بازی به دست خودش معروف بود.این بازیکن فوتبال خود را از باشگاه آژاکس آمستردام آغاز کرد و قبل از پیوستنش به بارسلونا رده 240 بازی 190 گل برای این تیم به ثمر رساند و به همراه تیمش هشت بار قهرمانی در لیگ هلند و سه بار قهرمانی در اروپا را تجربه کرد.وی در زمان حضورش در بارسلونا یک بار قهرمانی لالیگا را تجربه کرد و در 143 بازی 48 گل برای این تیم به ثمر رساند.او 48 بار برای تیم ملی هلند به زمین رفت و 33 گل نیز به ثمر رساند و در افتخارات او دریافت 3 توپ طلا نیز به چشم می خورد.


و اما...


دیگو مارادونا
این بازیکن از نظر بسیاری در دنیا بهترین بازیکنی که تا به حال به دنیای فوتبال قدم گذاشته و دست بر قضا این بازیکن چپ پا است.وی در سال 1986 تیم ملی آرژانتین را به قهرمانی رساند و در بازی معروف مقابل انگلیس در مرحله نیمه نهایی هر دو گل تیمش را در برد 2 بر 1 به ثمر رساند.گل اول او همان گل است که دست خدا لقب گرفت و گل دوم او که 60 متر به همراه توپ حرکت کرد و بعد از دریبل زدن همه توپ را درون دروازه جای داد بهترین گل قرن لقب گرفته است.او در صدر جدول ما تنها نیست زیرا خود او معتقد است این روز ها بازیکنی به عرصه فوتبال قدم گذاشته که شاید از او بهتر باشد.

لیونل مسی
او نیز بر حسب اتفاق یک بازیکن چپ پا است این بازیکن که در حال حاضر تنها 25 سال دارد افتخاراتی کسب کرده که بسیاری از بزرگان در طول دورانشان کسب نکرده اند.وی در 245 بازی در بارسلونا 215 گل و 78 پاس گل از خود به ثبت رسانده.این بازیکن تا به اینجا پنج عنوان قهرمانی لالیگا و سه عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده است . مسی در این سن کم چهار بار برنده توپ طلا شده و هیچ کس نمی داند تا پایان دوران فوتبالیش چه تعداد از این جایزه ها و افتخارات برای تیم بارسلونا کسب خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد