دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

زنبورهایی که عسل با رنگ های مختلف تولید می کنند

زنبورهای منطقه‌ای در شمال شرق فرانسه به دلیل تغذیه از ضایعات کارخانه شکلات‌سازی، عسل‌هایی به رنگ سبز، آبی و قهوه‌ای تولید کرده‌اند. 

 

از اواسط ماه آگوست (مرداد ماه) زنبورداران شهر ریبوویل در منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه شاهد بازگشت زنبورهای عسل به کندوها با مواد رنگی ناشناخته‌ای بودند.

به گفته محققان، پسماندهای کارخانه تولید شکلات M&M برای پردازش به نیروگاه بیوگاز در چهار کیلومتری منطقه نگهداری کندوها منتقل می شوند.

زنبورها بدلیل مصرف این ضایعات، عسل هایی با رنگ های عجیب تولید کرده اند و در حال حاضر قاب موم‌شان در کندوهای این منطقه مملو از عسل های سبز، آبی و قهوه‌ای رنگ هستند.

مسؤولان نیروگاه بیوگاز به محض اطلاع از بروز این مشکل اقدام به پاکسازی کانتینرهای حامل پسماندهای کارخانه شکلات سازی و ذخیره سازی آنها در یک سالن سرپوشیده کرده‌اند.

فرانسه با تولید ۱۸ هزار تن عسل در سال، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در اروپا محسوب می شود؛ تنها در این منطقه بیش از دو هزار و ۴۰۰ زنبوردار مشغول بکار هستند و میزان تولید عسل این منطقه بالغ بر یک هزار تن است، اما تغییر رنگ ناگهانی رنگ عسل های این منطقه باعث نگرانی مردم و خودداری از خرید عسل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد