X
تبلیغات
رایتل
فقط و فقط 164 هزار تومان

برترین مطالب دنیای امروز

    » ماشین جالب و عجیب فرهاد مجیدی و محمدرضا گلزار! + تصویر
    » بازیگر زن سریال کلاه پهلوی + عکس های برهنه در فضای مجازی
    » حتما خانمهای ساپورت پوش بخوانند!!
    » لو رفتن فیلم خصوصی ماه عسل جنیفر لوپز با عکس های برهنه!!
    » عکس لو رفته از جنیفر لوپز بدون آرایش
    » سنگ قبر محمود احمدی نژاد + تصویر واقعی
    » لخت مادرزاد در ساحـل دریا در حال برنزه کردن!! + عکس
    » گلشیفته فراهانی در حادثه تیراندازی کشته شد
    » جهاد جنسی و همبستری زنان با مردان سوری + تصاویر
    » حجاب این دو تا جیگر منو کشته!! + عکس
    » ای واااای آلتـــم کنده شــــد!! +18
    » این هانیه توسلیه در لباس حمامه؟؟!! + عکس
    » وقتی حس شیطنت مریلا زاررعی با رضا عطاران گل میکنه + عکس
    » اگه طاقت دیدن عکس ناجور نداری کلیک نکن

کدام مدل 206 را انتخاب کنیم؟

بی شک ورود و تولید پژو 206 به صنعت خودروی ایران را باید یکی از بهترین اتفاقات تاریخ این صنعت بدانیم. پژو 206 به دلیل برخورداری از تکنولوژی روز دنیا (در زمان تولید) باعث شد خودروسازان و قطعه سازان کشور با تکنولوژی جهانی آشنا شوند. این خودرو در اواخر سال 1998 میلادی از سوی کمپانی پژوی فرانسه به منظور جایگزینی با محصول پا به سن گذاشته این برند یعنی مدل 205 وارد بازار شد. پژو 206 به دلیل برخورداری از طرحی مدرن و جلوتر از زمانش بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفت. البته تنها شکل ظاهری این خودرو نبود که فاکتور برتری اش نسبت به رقبا بود.این خودرو از دینامیک حرکتی خوب، ارگونومی کابین جذاب و مناسب، مصرف سوخت پایین و انبوهی از موتورها و گیربکس ها به صورت آپشن برخوردار بود. مجموع آنچه که ذکر شد و بهره جستن این خودرو از سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم برق کاملاً مدرن مالتی پلکس باعث شد فروش این خودرو تا آخر سال 2008 به بیش از پنج میلیون دستگاه در دنیا برسد. تولید پژو 206 در سال 2010 از سوی کمپانی مادر متوقف شد ولی تولیدش در چند نقطه از دنیا از جمله ایران کماکان ادامه دارد. این هفته سعی کرده ایم نظر متخصصین و اهل فن را نسبت به این خودرو منعکس کنیم.  

پژو 206 هاچ بک


تیپ 1
ایرانی ها پژو206 را برای اولین بار از نزدیک در اوایل سال 1380 در خیابان ها ملاقات کردند. محصولی که در میان مردم به پژوی چشم گربه ای معروف شد در زمان خودش به روزترین محصولی بود که در بازار خودرو ایران قابل خرید بود. بسیاری از ما پژو206 را از تیپ 2 به بعد می شناسیم اما باید بدانید که اولین مدل های پژو206 تیپ یک بودند که 12217 دستگاه از این تیپ ساخته شد. می توانید تیپ یک ها را از روی فرمان دوشاخه و یا ساعت دیجیتالی که در داشبورد قرار دارد بشناسید. البته سیستم صوتی این مدل ها نیز فقط از نوار کاست استفاده می کنند.

تیپ 2
در واقع تیپ دو را باید یک تیپ یک ارتقا یافته نامید. این مدل در ابتدا همان تیپ یک بود که فقط سیستم برق مالتی پلکس را به آن اضافه کردند ولی تیپ دو واقعی تجهیزاتش با تیپ 3 یکسان بود و فقط آینه های جانبی و شیشه بالابر عقبش برقی نبود. در ضمن ترمز ABS هم در لیست تجهیزات این مدل قرار نداشت. اما از نظر فنی همان موتور TU3 تیپ یک که 75 اسب بخار نیرو تولید می کرد با گیربکس 5 سرعته منوال درون سینه اش قرار داشت.

تیپ 3
درباره این تیپ باید گفت که این خودرو در واقع یک تیپ پنج است که موتور و گیربکسش را با یک تیپ 2 تعویض کرده اند! این مدل بیشتر تجهیزاتی که در تیپ 5 نصب می شد را با خود به همراه داشت ولی موتورش همان نمونه 75 اسبی TU3 بود که 1.4 لیتر حجم دارد. این خودرو در زمان خودش یکی از آپشنال ترین خودروهای بازار بود چرا که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های گرمکن دار برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS،EBD، سیستم صوتی کلاریون و ... از جمله آپشن های این تیپ بودند که البته با قیمتی مناسب عرضه می شدند.

تیپ 4
موتور 1.6 لیتری TU5 روی این مدل نصب شد. این موتور با انجین TU3 موتوری که قبلاً از سوی پژو بر روی مدل 205 بکارگیری شده بود تفاوت هایی داشت. موتور TU3 در واقع فقط سرسیلندرش برای نصب سیستم انژکتور تغییر کرد ولی موتور TU5 را باید یک موتور جدید به حساب آورد. این موتور حجم بیشتر و قدرت 110 اسب بخار را به خریداران هدیه می کرد. گیربکس مورد استفاده هم دیگر منوال 5 سرعته نبود و جایش را به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک داد به نام Al4. کمتر از 200 دستگاه تیپ چهار مخصوص جانبازان به بازار آمد که امکاناتی مثل حسگر باران، فضایی مخفی در زیر صندلی شاگرد، و توری نگه دارنده اشیاء داخل صندوق عقب را به همراه داشتند. این مدل ها مستقیماً به کشور وارد شدند و به دلیل تنظیمات سیستم تعلیقشان که مخصوص جاده های اروپا بود، ارتفاع کمتری نسبت به محصولات مونتاژ داخل دارند. ترمزها نیز در این مدل در هر چهار چرخ دیسکی هستند.

تیپ 5
این مدل از آن دسته خودروهایی است که طیف خریدارانش گسترده است. ممکن است شما در پارکینگ منزلتان یک هیوندای آزرا داشته باشید ولی برای خرید یک تیپ 5 اقدام کنید. این خودرو به دلیل امکانات مناسب و قیمت مناسبش (البته نه برای امروز) بود که طرفداران خاص خودش را داشت. این فلفل تند و تیز با گیربکس دستی 5 سرعته، ترمزهای دیسکی ABS چهارکاناله، ارتفاع کمتر سیستم تعلیق و از همه مهم تر موتور TU5 با 110 اسب بخار نیرو هنوز هم در خیابان ها جولان می دهد.


تیپ 6
این مدل را در ابتدای عرضه باید برگرفته از دو تیپ چهار و پنج برشمرد چرا که موتور 1.6 این خودرو با گیربکس اتوماتیک تیپ چهار و آپشن های تیپ پنج وارد بازار شد. اما چندی بعد ایران خودرو تیپ شش را به گیربکس پیشرفته تیپ ترونیک مجهز کرد که یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقیبانش مثل فولکس گل بود.

پژو 206 صندوقدار
پژو206 به رغم همه جذابیت هایش یک ضعف بزرگ داشت. این خودرو نمی توانست یک خودروی ایده آل برای یک خانواده باشد زیرا فضای صندوق عقب آن کوچک است. به همین دلیل محصولی با استفاده از پلت فرم پژو206 هاچ بک با همکاری ایران خودرو و پژوی فرانسه ساخته شد که در ابتدا نام آریان را یدک می کشید، اما بعدها این نام به پژو206 SD تغییر کرد. این خودرو در خلال نمایشگاه سال 2005 فرانکفورت به جهان معرفی شد. ایران خودرو این خودرو را به دو موتور TU5 و TU3 مجهز کرده است که با تغییراتی که در آن ها اعمال شده است حتی می توانند با بنزین بدون سرب نیز کار کنند و در ضمن امکان استفاده از گاز طبیعی نیز در آن ها ایجاد شده است. سیستم تعلیق عقب این خودرو مورد بازنگری قرار گرفته است تا تحمل وزن بیشتر این قسمت را در مواجه با ناهمواری ها داشته باشد. از جمله محاسن این خودرو می توان به هندلینگ بهتر و سواری نرم تر آن در مقابل پژو206 هاچ بک نام برد به طوری که فضای صندوق عقب آن در حدود 325 متر مکعب است که برای خودرویی در این کلاس بسیار عالی است. بسیاری عقیده دارند حتی کیفیت مونتاژ مدل SD از نمونه هاچ بک بهتر است. همان طور که در جدول زیر هم مشخص است این خودرو در چهار تیپ به تولید رسیده که در مدل V20 تجهیزات و مشخصات فنی در سطحی پایین تر قرار دارد.

نتیجه

در نهایت با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد به این نتیجه رسیدیم که صنف نمایشگاهداران به ترتیب پژو206 هاچ بک تیپ پنج، تیپ 2 و در نهایت پژو206 SDV8 را گزینه های بهتری برای فروش می دانند. اما تعمیرکاران کمی نظراتشان متفاوت است. آن ها عقیده دارند بهترین های این خانواده از نظر فنی تیپ های V8 و 207 و پژو 206 تیپ پنج هستند.



برچسب‌ها: پژو 206، هاچ بک، صندوقدار، بهترین مدل 206، مقایسه مدل های مختلف 206، تیپ های مختلف خوردو 206، ایران خودرو، امکانات 206 تیپ

0 دیدگاه