X
تبلیغات
رایتل
فقط و فقط 164 هزار تومان

برترین مطالب دنیای امروز

    » ماشین جالب و عجیب فرهاد مجیدی و محمدرضا گلزار! + تصویر
    » بازیگر زن سریال کلاه پهلوی + عکس های برهنه در فضای مجازی
    » حتما خانمهای ساپورت پوش بخوانند!!
    » لو رفتن فیلم خصوصی ماه عسل جنیفر لوپز با عکس های برهنه!!
    » عکس لو رفته از جنیفر لوپز بدون آرایش
    » سنگ قبر محمود احمدی نژاد + تصویر واقعی
    » لخت مادرزاد در ساحـل دریا در حال برنزه کردن!! + عکس
    » گلشیفته فراهانی در حادثه تیراندازی کشته شد
    » جهاد جنسی و همبستری زنان با مردان سوری + تصاویر
    » حجاب این دو تا جیگر منو کشته!! + عکس
    » ای واااای آلتـــم کنده شــــد!! +18
    » این هانیه توسلیه در لباس حمامه؟؟!! + عکس
    » وقتی حس شیطنت مریلا زاررعی با رضا عطاران گل میکنه + عکس
    » اگه طاقت دیدن عکس ناجور نداری کلیک نکن

چند راه ساده برای باهوش تر شدن

این کار یک بازی دو سر برد است؛ از هر طرف که نگاه کنید برای‌تان سودمند است. فعالیت‌هایی که در زیر به شما معرفی می‌شود صرفا چند کار تفننی لذت‌بخش برای پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه نتایج تعداد زیادی تحقیق در سراسر دنیا نشان داده که این فعالیت‌ها تعدادی از بهترین روش‌ها برای تقویت و بهبود عملکرد سلول‌های خاکستری هستند.  

به‌عنوان مثال، در ورزشی مثل ایروبیک تعداد زیادی از سیستم‌های مغزی از جمله برنامه‌ریزی، هماهنگی و قضاوت را به کار می‌گیرد؛ درحالی‌که تحقیقات نشان داده مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را که در ارتباط با یادگیری و حافظه هستند درگیر می‌کند.
- یادگیری نواختن یک ساز/ یادگیری و مطالعه یک زبان خارجی.
- مدیتیشن یا حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا)/ یادگیری و بازی شطرنج.
- ورزش‌هایی مثل ایروبیک یا پیلاتس/ یادگیری یک مهارت پیچیده مثلا نقاشی یا مجسه‌سازی.
- ادامه تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی/ یادگیری مهارتی مثل شعبده‌بازی.


ذهن‌تان را به هم بریزید
توان و قدرت ذهنی را با سیستم نوروبیک افزایش دهید. نوروبیک سیستمی از تمرینات ذهنی است که شما را وادار می‌کند تا حواس خود را به کار گرفته و ذهن خود را در مسیری غیرقابل انتظار تحریک کنید. چند راه ساده برای این کار را با هم مرور کنیم؛
- از دست غیرتخصصی خود برای مسواک زدن استفاده کنید.
- وقتی دارید کارهای مختلف انجام می‌دهید گوش‌های‌تان را بپوشانید.
- به‌مدت یک ساعت قاب عکس‌های روی میز کارتان را سر و ته کنید.
- با چشم‌های بسته سعی کنید در خانه یا اطراف خانه راه‌تان را پیدا کنید.


مغزتان را ورزش بدهید

شاید کمی عجیب باشد ولی می‌توان مغز را هم مثل عضلات ورزیده کرد اما نکته جالب‌تر این‌که ورزش به تنهایی یکی از عوامل بهبود عملکرد مغز محسوب می‌شود. ورزش باعث تولید پروتئین‌های خاصی می‌شود که این پروتئین‌ها عامل تحریک رشد سلول‌های مغزی بوده و به نورون‌های عصبی کمک می‌کنند در بهترین شرایط فعالیت کنند. برای دستیابی به این هدف این کارها را امتحان کنید:

- به‌مدت یک ساعت در روز، 3 بار در هفته تمرینات قدرتی(بدنسازی و کار با وزنه) را در دستور کار خود قرار دهید. نتایج مطالعه‌ای که در ژورنال علوم پزشکی و ورزش به چاپ رسیده نشان می‌دهد، ادامه دادن و پیگیری این تمرینات باعث تقویت و بهبود عملکرد حافظه متناسب با سن و سال شما می‌شود.

- تمرینات منقطع با شدت بالا(مثلا دوی سرعت 6 ثانیه و بعد 20 ثانیه دویدن آرام) یا تمرینات استقامتی انجام دهید. این 2گروه از تمرینات سطح هورمون‌های مرتبط با سلامت مغزرا افزایش می‌دهد. این تمرینات را به‌مدت 30 دقیقه 2‌بار در هفته انجام دهید.


بخورید تا باهوش شوید
حتما شما هم از مادر بزرگ‌تان شنیده‌اید که خوردن برخی غذاها باعث باهوش‌تر شدن می‌شود مثل مویز. در اینجا چند غذای متفاوت را به شما معرفی می‌کنیم؛

تخم‌مرغ: این غذای استثنایی حاوی کولین است؛ این ماده غذایی در بهبود عملکرد مغز نقش مهمی دارد.

بلوبری(قره‌قاط): بلوبری غنی از ماده‌ای به نام اپیکاتکین است؛ این ماده باعث افزایش تمرکز حواس و جلوگیری از حواس‌پرتی می‌شود.

ماهی سالمون: ماهی سالمون منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا3 است. تحقیقات نشان داده امگا3 برای سلامت و عملکرد صحیح مغز ضروری است.



راه‌هایی هوشمندانه برای باهوش‌ بودن
محققان بخش روان‌پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس مطالعه مفصلی روی بحث تقویت ذهن انجام داده‌اند؛ نتایج بخشی از این تحقیقات را در زیر خواهید دید؛

خودتان را ویران کنید
تحقیقات نشان داده فرآیند یادگیری افراد به‌صورت بلوک بلوک است یعنی این‌که فرد ابتدا در یک زمینه تبحر پیدا کرده و بعد سراغ مرحله بعدی می‌رود. محققان روش به‌مراتب موثرتری را برای بهبود عملکرد ذهنی پیشنهاد می‌کنند؛ روشی که به آن بافندگی می‌گویند. مثلا فرض کنید شما می‌خواهید در ورزش تنیس پیشرفت کنید پیشنهاد این است که به‌جای این‌که یک ساعت وقت صرف کرده تا در سرویس زدن پیشرفت کنید ترکیبی از تمرینات مختلف و متنوع را انجام دهید مثل سرویس، بک هند و فورهند؛ در چنین شرایطی قدرت یادگیری‌تان افزایش می‌یابد.


چشم‌انداز خود را تغییر دهید
مطالعه در محیط‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بعدا راحت‌تر داده‌های مطالعه‌ شده را به یاد آورید به‌عنوان مثال یادداشت‌های خود را فقط در دفتر کارتان مرور نکنید: روی مبل، قبل از خواب، سر میز صبحانه و داخل اتوبوس و... یا این‌که اگر همیشه عصرها مطالعه می‌کنید سعی کنید زمان این کار را تغییر دهید.


با فاصله کافی مطالعه کنید
اگر می‌خواهید یک برنامه کامپیوتری یاد بگیرید یا زبان خارجی مطالعه کنید فاصله منطقی‌ای بین جلسات مطالعه خود در نظر بگیرید تا در جلسات بعدی برای به یاد آوردن ناچار شوید به مغزتان فشار بیاورید. تحقیقات نشان داده هر چقدر برای یادآوری اطلاعات بیشتر به مغزتان فشار بیاورید در جلسه بعدی با فشار و تمرکز بیشتری مطالعه خواهید کرد.



برچسب‌ها: باهوش، ورزش مغز، کتابخوانی، هوش ادم، ورزیده شدن مغز، نرمش دادن مغز، پرورش تفکر، باز شدن فکر، تمرین برای مغز و هوش

0 دیدگاه