دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

هیولاها صدر جدول سینمای هالیوود را تسخیر کردند

با اکران دو فیلم «دانشگاه هیولاها» و «جنگ جهانی زد» یکی از بهترین فروش‌های آخر هفته در بازار آمریکای شمالی رقم خورد.  

فیلم انیمیشن «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) تولید شرکت‌های دیزنی و پیکسار در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا با به فروش خیره‌کننده 82 میلیون دلار دست پیدا کرد و ضمن اینکه فیلم اول شد، بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیکسار پس از «داستان اسباب‌بازی 3» (110 میلیون دلار) را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم که قسمت دوم انیمیشن محبوب «شرکت هیولاها» است، در سطح بین‌المللی نیز در هفته اول اکران در 35 بازار 54.5 میلیون دلار فروخت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را در یک هفته به 136.5 میلیون دلار رساند.

فیلم آخرالزمانی «جنگ جهانی زد» (World War Z) با بازی براد پیت هم در هفته اول اکران فراتر از انتظار ظاهر شد و 66 میلیون دلار فروخت که بیشترین فروش یک فیلم زنده غیردنباله‌ای پس از «آواتار» است.

این فیلم همچنین بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیت را به نام خود ثبت کرد. رکورد قبلی در اختیار «آقا و خانم اسمیت» با بازی او و آنجلینا جولی بود که تابستان 2005 در هفته اول اکران 50.3 میلیون دلار فروخت.

فیلم زامبی «جنگ جهانی زد» که تولید استودیو پارامونت است، در سطح بین‌المللی هم در 25 بازار 45.8 میلیون دلار فروخت. فروش جهانی فیلم در یک هفته 111.8 میلیون دلار شده است.


«جنگ جهانی زد» با بازی براد پیت در هفته اول اکران فراتر از انتظار ظاهر شد


موفقیت «جنگ جهانی زد» در گیشه‌های فروش یک پیروزی قابل ملاحظه برای پارامونت است. «جنگ جهانی زد» ابتدا قرار بود دسامبر 2012 اکران شود، اما استودیو تاریخ نمایش فیلم را به تعویق انداخت تا فرصت کافی برای فیلمبرداری مجدد تعدادی از صحنه‌های لازم برای تغییر پایان فیلم فراهم شود.

«جنگ جهانی زد» را مارک فورستر کارگردانی کرده و شرکت «اسکای‌دنس پروداکشنز» یکی از تهیه‌کنندگان آن است. «جنگ جهانی زد» پروژه محبوب پیت بود و خودش هم یکی از تهیه‌کنندگان آن است.

به لطف موفقیت «دانشگاه هیولاها» و «جنگ جهانی زد» مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته رقمی حدود 236 میلیون دلار شد که یکی از 10 هفته موفق تاریخ سینمای آمریکا به لحاظ فروش است.

«دانشگاه هیولاها» را دان اسکانلن کارگردانی کرده است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم که داستان آن پیش از «شرکت هیولاها» رخ می‌دهد، درجه A داده‌اند.

جان گودمن و بیلی کریستال که در فیلم اول صداپیشه دو نقش اصلی - جیمز پی. سالیوان و مایک وازووسکی - بودند، در «دانشگاه هیولاها» نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند. استیو بوشمی، ناتان فیلین، هلن میرن، جان کراسینسکی و آبری پلازا از دیگر صداپیشگان این فیلم هستند.

جیمز و مایک زوجی جدانشدنی هستند، اما اوضاع از اول این طور نبود. این دو هیولا از همان ابتدا که آشنا شدند، نمی‌توانستند همدیگر را تحمل کنند. «دانشگاه هیولاها» نشان می‌دهد چطور جیمز و مایک اختلافات خود را کنار گذاشتند و بهترین دوست هم شدند.


«دانشگاه هیولاها»‌ پرفروش‌ترین فیلم هفته در آمریکای شمالی شد

«شرکت هیولاها» سال 2001 با بودجه 115 میلیون دلاری ساخته شد و در دنیا 526 میلیون دلار فروخت. این فیلم در چهار رشته از جمله بهترین فیلم بلند انیمیشن نامزد جایزه اسکار بود و برنده جایزه اسکار بهترین ترانه شد.

«جنگ جهانی زد» بر مبنای رمان پرفروش «جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی» نوشته مکس بروکس ساخته شده که سال 2006 منتشر شد. فیلمنامه را متیو مایکل کارناهان و دیمن لیندلوف نوشته‌اند.

پیت در این فیلم نقش جری لین کارمند سازمان ملل متحد را بازی می‌کند. جری برای مقابله با یک بیماری عالمگیر که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی‌ها شده و تهدیدی برای ارتش‌ها و حکومت‌ها و فراتر از آن تهدیدی برای نژاد بشری است، دنیا را زیر پا می‌گذارد.

میریل انوس، دانیلا کرتش، جیمز بج دیل، متیو فاکس و دیوید مورس دیگر بازیگران «جنگ جهانی زد» هستند که در سینمااسکور درجه B+ دریافت کرده است.

بودجه تولید فیلم ابتدا رقمی درحدود 150 میلیون دلار بود، اما فیلمبرداری مجدد و اقدامات اضافی که زیر نظر پیت انجام شد، بودجه را به رقمی حدود 190 میلیون دلار رساند.

مارک فورستر کارگردان فیلم‌هایی چون «مجلس رقص هیولا»، «پیدا کردن سرزمین رویایی»، «بمان»، «عجیب‌تر از خیال»، «بادبادک‌باز» و «کوانتوم تسکین» است.
پیش از اکران «جنگ جهانی زد»، خیلی از کارشناسان فروش پیش‌بینی کرده بودند «جنگ جهانی زد» رقابت نزدیکی با «مرد فولادین» زاک اسنایدر و کریستوفر نولان خواهد شد و حتی خیلی‌ها فکر می‌کردند سوپرمن از زامبی‌ها پیشی بگیرد.

در نهایت کاهش فروش «مرد فولادین» در هفته دوم اکران بیشتر از حد از انتظار بود، اما در نهایت این فیلم توانست مجموع فروش داخلی را از مرز 200 میلیون دلار و فروش جهانی خود را از 400 میلیون دلار بگذراند. «مرد فولادین» این هفته در ایالات متحده و کانادا 41.2 میلیون دلار فروخت که 65 درصد کمتر از هفته پیش بود.

کمدی «پایان کار است» به کارگردانی ایوان گولدبرگ و ست روگن و «الان من را می‌بینی» ساخته لویی لتریه به ترتیب در رده‌های جدول فروش این هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد