دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

ایتالیا باز هم ناکام ماند

تیم ملی فوتبال اسپانیا با عبور از سد ایتالیا به فینال رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها رسید.  

مشرق نیوز: تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا شب گذشته (پنجشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها در ورزشگاه کاستلائو شهر فورتالزا به مصاف هم رفتند.
ایتالیا که در این بازی به بهانه گرفتن انتقام 4 بر صفر فینال یورو 2012 برابر اسپانیا پا به این میدان ‌گذاشت و پس از 120 دقیقه تساوی بدون گل همانند فینال یورو 2008 در ضربات پنالتی مغلوب ماتادورها شد و از راهیابی به فینال این رقابت‌ها بازماند.


در این دیدار که در ورزشگاه کاستلو و به قضاوت هاوارد وب برگزار شد این تیم ملی فوتبال اسپانیا بود که همچون همیشه توپ و میدان را در اختیار گرفت با این حال نتوانست خطر جدی را بر روی دروازه بوفون خلق کند اما ایتالیا که ماریو بالوتلی را به علت آسیب دیدگی در اختیار نداشت عملکرد بهتری در خط حمله داشت و اگر واکنش های خوب ایکر کاسیاس نبود در همان نیمه اول ایتالیا می توانست به گل برسد.

نخستین فرصت جدی این دیدار در نیمه اول در دقیقه 10 بود که ضربه جیلاردینو به آرامی از کنار دروازه کاسیاس به بیرون رفت. 10 دقیقه بعد این بار نوبت به مارکیزیو رسید که روی ارسال زیبای ماجو در موقعیت گلزنی قرار گیرد اما ضربه سر او با بی دقتی از کنار دروازه کاسیاس به بیرون رفت.

هر چند اسپانیا توپ و میدان را در اختیار داشت اما این شاگردان پراندلی بودند که روی نفوذهای ماجو در موقعیت گلزنی قرار می گرفتند.در دقیقه 35 ماجو روی غفلت مدافعان اسپانیا، داشت گل اول را به ثمر می رساند اما کاسیاس ضربه سر او را با زیرکی مهار کرد. یک دقیقه بعد این بار نوبت به اسپانیا رسید که خودی نشان دهد. فرناندو تورس مرد اول خط حمله ماتادورها در این دیدار به زیبایی بارزالی را فریب داد تا در موقعیت تک به تک با بوفون قرار گیرد اما ضربه پای چپ او دقت لازم را نداشت و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی ماجو بال فعال ایتالیا در این دیدار باز هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما این بار هم کاسیاس با سوپر واکنش خود او را ناکام گذاشت تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسد.

در نیمه دوم پراندلی مونتولیو را به جای بارزالی به میدان فرستاد تا خط میانی ایتالیا قوی تر شود.دو تیم در نیمه دوم بازی را آرام شروع کردند هر چند مالکیت توپ اسپانیا بیشتر از حریف خود بود.

دل بوسکه هم در این نیمه دست به تعویض زد و ناواس را به جای داوید سیلوا ناآماده به میدان فرستاد.نواس خرید جدید منچستر یونایتد چند دقیقه بعد از ورودش به میدان از تله آفساید فرار کرد و با یک شوت سنگین دروازه بوفون را تهدید کرد اما ضربه او را کاپیتان ایتالیا به زیبایی دفع کرد. در ادامه دو تیم فرصت های را بر روی دروازه ها خلق کردند اما بی دقتی مهاجمان و واکنش های خوب دروازه بان ها مانع از فروپاشی دروازه ها شد تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.

در نیمه اول وقت های اضافی اسپانیا شروع بهتری داشت و نواس می توانست با ضربه سنگین خود دروازه ایتالیا را باز کند اما ضربه او را بوفون مهار کرد. چند دقیقه بعد جدی ترین موقعیت این دیدار برای ایتالیا رقم خورد اما ضربه جیاکرینی به تیرک دروازه کاسیاس خورد و به بیرون رفت.

در دقیقه 108 خوان ماتا هافبک اسپانیا می توانست تیمش را پیش اندازد اما شلیک سنگین او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.در دقیقه 115 جدی ترین فرصت گلزنی اسپانیا رقم خورد. ضربه سنگین ژاوی را بوفون بد دفع کرد اما با بخت بالای او توپ به تیرک عمودی سمت چپ خورد و وارد دروازه نشد تا سوت پایان بازی به صدا درآید.

درنهایت این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه بدون گل خاتمه یافت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. دو تیم هر 6 پنالتی خود را تبدیل به گل کردند، اسپانیا پنالتی هفتم خود را توسط خسوس ناواس تبدیل به گل کرد ولی ایتالیا پنالتی هفتم خود را توسط لئوناردو بونوچی از دست داد تا اسپانیا در فینال حریف برزیلی شود که در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی 2 بر یک از سد اروگوئه گذشته بود. به این ترتیب شاگردان چزاره پراندلی روز یکشنبه پیش از دیدار فینال برای کسب مقام سومی به مصاف اروگوئه خواهند رفت.

در پایان این دیدار ایکر کاسیاس به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد