دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

ایتالیا به سختی از شکست دوباره مقابل ایران گریخت

 تیم ملی والیبال ایران بعد از باخت در دو ست اول ناگهان توفانی به پا کرد و دو ست عالی را از قهرمان 8 دوره لیگ جهانی گرفت. تیم ملی حتی لیاقت پیروزی در ست پنجم را هم داشت اما داور شرق اروپایی بازی ، نتیجه را به سود ایتالیا تغییر داد. 

خبرآنلاین ؛ تیم ملی والیبال ایران در دومین مصاف با ایتالیا این بار در شهر ساساری با این تیم روبرو شد. ایتالیایی ها بعد از باخت روز اول با تمام وجود آمده بودند تا بازی رفت را جبران کنند. در ست اول ایتالیایی ها که این بار طرفداران شان هم با هیجانی بیشتر به تشویق تیم شان می پرداختند در تقابلی نزدیک توانستند تیم ایران را در نهایت و با اختلاف که 25 بر 23 شکست دهند. در این ست ایتالیایی ها که این بار بهتر از قبل سرویس می زدند دفاع ایران را با مشکل روبرو کردند.

در ست دوم اما تیم ایران شروعی بهتر داشت و در اوایل بازی توانست ست را در اختیار داشته باشد. تیم ملی در مقاطعی از بازی 3 امتیازی را از حریف پیش بود اما به مرور بازی را ایتالیایی ها گرفتند. شرایط طوری پیش رفت که از امتیاز 18 ایتالیایی ها پیش افتادند و تیم ایران ناگهان افت کرد. ایتالیایی ها در نهایت این ست را هم با نتیجه 25 بر 20 از ایران بردند.

در ست سوم بازی اما ایران خیلی زود توانست از ایتالیا پیش بیفتد. تیم ملی این روند را از ابتدا با امتیازهای خوب عادل غلامی بدست آورد. در این ست محمد موسوی و زرینی در دفاع روی تور طوری عالی بودند که بروتو چاره ای غیر از تعویض زایتسف خطرناک نداشته باشد. تیم ملی در این ست توانست به لطف بازی خوب بازیکنانش پیروز شود. یک پیروزی خوب با نتیجه 25 بر 21 تا بازی به ست چهارم بکشد. تیم ملی حالا حتی اگر بازنده باشد ، توانسته با نتیجه ای مشابه به ایتالیایی ها ببازد. اگرچه بچه های تیم ملی همچنان با انگیزه پیش می تازند.

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم با درخششی فوق العاده ظاهر شد. بازی خوب بچه های ایران خیلی زود ورزشگاه شهر ساساری را خاموش کرد تیم ملی از همان شروع ست با عادل غلامی بود. ستاره این ست اما شهرام محمودی بود. او در حمله عالی کار کرد تیم ملی این بازی را با نتیجه خیره کننده 25 بر 18 شکست داد تا همه شگفت زده شوند. ایتالیایی های حاضر در سالن دیگر نای حرف زدن نداشتند. در این ست بارها زایتسف دفاع شد و ساوانی هم درخشش دو ست اولش را از دست داده بود تا تیم ملی در پایان این ست یک امتیاز دیگر را از چنگ ایتالیایی ها در آورده باشد و برای بردن بازی با رقیب در ست پننجم مصاف بدهد.

در ست پنجم هم روند موفق ایران ادامه داشت. دو تیم تا امتیاز 7 برابر بودند اما به یکباره از امتیاز 8 ایران توانست کمی پیش بیتفد. ایران به امتیاز 11 رسید تا مربی ایتالیا که شوکه بود ، درخواست وقت استراحت کند. ولاسکو اما در این لحظات از بازیکنانش می خواست هیجان را کنار بگذارند . امتیاز 9 را زایتسف برای ایتالیایی ها گرفت اما امتیاز دوازدهم ما را بعد از گدریافت خوب ظریف ، عادل غلامی گرفت تا رحمان داودی به سرویس برود. سرویس او اوت شد و بازی 12 بر 10. هیجان در اوج بود. تراویسا سرویس ایتالیای ها را زد و شهرام محمودی توپش را بیرون زد تا بازی 12 بر 11 باشد. ولاسکو همان لحظه وقت استراحت گرفت و با شاگردانش حرف زد. تراویسا سرویس زد و باز محمودی دفاع شد تا بازی مساوی شود. محمودی از زمین بیرون رفت و غفور به میدان آمد اما باز هم ایتالیایی ها امتیاز گرفتند و پیش افتادند. اما سرانجام امیر غفور برای ایران امتیاز 13 را گرفت. ایتالیایی ها به لطف آخر دو امتیاز مشکوک گرفتند تا هر طور هست برنده شوند و در خانه بازی را نبازند.

خشم ولاسکو از تصمیم داور اما نتیجه ای نداشت . ایران دو امتیاز این بازی را با یک امتیاز عوض کرد اما باز هم این شیربچه های ایران بودند که از قهرمان جهان ، 4 امتیاز گرفتند و سهم ایتالیایی ها فقط 2 امتیاز از دو بازی بود.

بچه های تیم ملی بلافاصله بعد از این بازی باید راهی هاوانا شوند تا با تیم ملی کوبا بازی کنند. این بازی دشوار و 6 امتیازش می تواند حتی تیم ملی را صاحب شانس صعود به جام جهانی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد