دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

تیم های حاضر در جام جهانی چند میلیارد دلار می‌ارزند؟

قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در حالی روز جمعه انجام شد که طبق آخرین مطالعات پژوهشی ارزش کل تیم‌های حاضر در این مسابقات حدود 8 میلیارد دلار است. تیم‌های برزیل، اسپانیا و آرژانتین به ترتیب در رده‌های اول تا سوم گران‌ترین تیم‌ها قرار دارند. 

 

بعد از قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل یک مطالعه تحقیقاتی توسط شرکت پلوری برزیل نشان داد که ارزش کل بازیکنان 32 تیم حاضر در مسابقات جام جهانی 7 میلیارد و 775 میلیون دلار است.

بر این اساس تیم‌های برزیل، اسپانیا و آرژانتین در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. همچنین تیم‌های آلمان و ایتالیا در رده‌های بعدی هستند. این در حالی است که طبق اعلام این شرکت، تیم کاستاریکا در انتهای این جدول قرار دارد.



ارزش بازیکنان تیم برزیل در این مطالعه تحقیقاتی حدود 677 میلیون دلار تخمین زده شده است. اسپانیا نزدیک‌ترین تعقیب کننده برزیل با ارزش 670 میلیون دلار است. آرژانتین هم به رهبری لیونل مسی با ارزش تقریبی 620 میلیون دلار در رده سوم است.

طبق گزارش این شرکت، گروه G شامل تیم‌های آلمان، پرتغال، غنا و ایالات متحده گران‌ترین گروه این مسابقات است که ارزش آن به یک میلیارد و 202 میلیون دلار می‌رسد. همچنین گروه C که تیم‌های ژاپن، ساحل عاج، یونان و کلمبیا در آن حضور دارند، کمترین ارزش را در میان گروه‌های حاضر به مبلغ 687 میلیون دلار داراست.

در این گزارش اشاره دقیقی به تیم ملی فوتبال ایران و ارزش بازیکنان این تیم نشده است. با این حال برخی تیم های مطرح فوتبال دنیا بیشتر از تیم های گمنام مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. شاگردان کارلوس کی روش در گروه ششم بیستمین دوره رقابت های جام جهانی با تیم های آرژانتین ، بوسنی و هرزگوین و نیجریه همگروه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد