دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

تصاویری از نسخه هالیوودی فیلم ابن سینا

فیلم مدیکوس که بر اساس رمانی به همین نام اثر نوا گوردون، نویسنده آمریکایی تهیه شده ۲۵ دسامبر اکران می‌شود. بن کینگزلی در این فیلم نقش ابوعلی سینا، حکیم و طبیب سرشناس ایرانی را بازی می‌کند.

   

آغاز فیلمبرداری

فیلم سینمایی "طبیب" (مدیکوس) با بازی بن کینگزلی در نقش ابوعلی سینا ملقب به "طبیب الاطبا" حکیم و طبیب سرشناس ایران ۲۵ دسامبر اکران می‌شود. بخش‌هایی از این فیلم در استودیوهای تهیه فیلم شهر کلن آلمان تهیه شد.

 

ستاره‌های هالیوود

این فیلم انگلیسی‌زبان را فیلیپ اشتولتسل کارگردان متولد مونیخ برای شرکت آلمانی "اوفا" ساخته است. از چپ به راست: استلان استنسگارد، تام پین، بن کینگزلی

 

 

فیلمنامه

فیلمنامه را یان برگر بر اساس رمان "طبیب" اثر نوا گوردون نویسنده آمریکایی، نوشته که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و بیش از ۲۱ میلیون نسخه از آن در دنیا به فروش رسید.

 

 

داستان ابن‌سینا

داستان "طبیب" در قرن یازدهم میلادی روی می‌دهد و درباره راب کول، یک بچه یتیم و فقیر انگلیسی است که تصمیم می‌گیرد برای تحصیل طب به ایران سفر کند.

 

 

قهرمانان فیلم

تام پین بازیگر بریتانیایی، نقش راب کول را بازی می‌کند. تام پین در برابر بن کینگزلی بازیگر بریتانیایی ظاهر می‌شود که در فیلم "طبیب" نقش ابوعلی سینا حکیم و طبیب سرشناس ایرانی را بازی می‌کند.

 

 

اولین استاد

استلان اسکارسگارد بازیگر سوئدی نیز که در فیلم پرفروش "انتقام‌جویان" بازی کرده بود، در فیلم "طبیب" نقش اولین استاد "راب کول" را ایفا کرده است.

 

 

حاکم اصفهان

اولیویه مارتینز بازیگر فرانسوی نیز در نقش "شاه علاءالدوله" حاکم اصفهان ظاهر می‌شود.

 

 

اما ریگبی

اما ریگبی بازیگر انگلیسی از دیگر بازیگران این فیلم است که در پایان با قهرمان فیلم فرجام خوشی می‌یابد.

 

 

فیلمبردار

هاگن بوگدانسکی، برنده جایزه اسکار و فیلمبردار فیلم معروف "زندگی دیگران"، مدیر فیلمبرداری "طبیب" است.

 

 

جلوه‌های تصویری ویژه

شرکت پیکسوموندو که در زمینه تولید جلوه‌های تصویری شهرت زیادی دارد، جلوه‌های ویژه فیلم را ساخته است.

 

 

فیلمبرداری در آلمان

فیلمبرداری "طبیب" تا سپتامبر گذشته در آلمان و مراکش ادامه داشت. در مجموع بیش از ۲۰۰ نفر در شهر کلن آلمان در جلو و پشت دوربین در هنگام تهیه فیلم کار کردند.

 

 

مراکش به جای اصفهان

تیم فیلمبرداری، به همراه دکور و لباس‌های بازیگران سپس به مراکش رفته بود تا صحنه‌های بیرونی داستان که در اصفهان اتفاق می‌افتد را در آنجا تهیه کند.

 

کارگردان آلمانی

فیلیپ اشتولتسل کارگردان فیلم تحسین شده "چهره شمال" است که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. او با موزیک ویدیوهای خود به خصوص برای "رامستین"، "گاربیج" و مدونا به شهرت رسید.

 

 

بودجه فیلم

ابوعلی سینا پنجمین فیلمی است که این فیلمساز کارگردانی می‌کند. او با بودجه ۲۵ میلیون یورویی (نزدیک ۴۰ میلیون دلار) این فیلم را آماده کرده است.

 

 

از بن کینگزلی تا ابن‌سینا

سر بن کینگزلی سال ۱۹۸۳ برای فیلم سینمایی "گاندی" برنده جایزه اسکار شد و برای فیلم‌های "باگزی"، "جانور جذاب" و "خانه‌ای از شن و مه" نیز نامزد اسکار بوده است. او در "خانه‌ای از شن و مه" نقش یک سرهنگ ایرانی را ایفا کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد