دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

استقلال با فتح جزیره به آسیا بازگشت

استقلال با برتری در خانه الجزیره امارات به رده سوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.  

از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا و از ساعت 20:10 امشب (چهارشنبه) الجزیره امارات در ورزشگاه محمد بن زاید مقابل استقلال قرار گرفت که این دیدار با برتری یک بر صفر نماینده کشورمان خاتمه یافت. محمد قاضی دقیقه 70 گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند.

استقلال که بعد از مدتی آندرانیک تیموریان را در ترکیب داشت، بازی را هجومی آغاز کرد اما میزبان اماراتی زمان زیادی برای حمله به محمد قاضی و آرش برهانی در نوک پیکان تهاجمی این تیم نداد.

فلیپه سایسدو و علی مبخوت با فرارهای سریع خود دروازه استقلال را چندین بار با خطر روبرو کردند و تنها واکنش‌های رحمتی از گل شدن این موقعیت‌ها جلوگیری کرد.

ضربه سر قاضی که آن هم با اختلاف از کنار دروازه الجزیره بیرون رفت از جمله معدود فرصت‌های استقلال در نیمه نخست بود. در ادامه شاگردان قلعه نویی خوش شانس بودند که ضربه شین هیونگ مین از کنار دروازه بیرون رفت و ضربه مبخوت در مقابل دروازه را رحمتی دفع کرد تا در پایان نیمه اول 2 تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم باز هم با حملات استقلال آغاز شد و پاس آرش برهانی مقابل دروازه به پژمان نوری رسید که ضربه این بازیکن را خسیف دروازه‌بان الجزیره دفع کرد. در ادامه الجزیره مدیریت بازی را در دست گرفت و موقعیت‌هایی را به ویژه با حرکات انفرادی مبخوت ایجاد کرد که بی نتیجه ماند.

تعویض اجباری عبدالله موسی و جایگزینی عبدالله جمعه برای الجزیره و در مقابل حضور تونی و نظری بجای جمشیدیان و برهانی شرایط این دیدار را به سود استقلال تغییر داد و سرانجام دقیقه 70 محمد قاضی توانست با استفاده از پاس تونی دروازه الجزیره را باز کند. بعد از این گل باز هم استقلال به بازی تهاجمی ادامه داد اما نتوانست گل دیگری را وارد دروازه حریف کند.

در ادامه نظری هم به دلیل مصدومیت جای خود را به ایمان مبعلی داد، ضمن آنکه جی لوید ساموئل و مهدی رحمتی از استقلال و عبدالله قاسم از الجزیره بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

دقیقه 90 مهدی رحمتی یک تنه مقابل سایسدو ایستاد و ضربه او را مهار کرد تا در نهایت استقلال با برتری یک بر صفر، 3 امتیاز ارزشمند را از شهر ابوظبی به خانه بیاورد.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، جی لوید سامویل، خسرو حیدری، هاشم بیگ زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان (تونی کاروالیو 63)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری 65- ایمان مبعلی 76).

با این نتیجه استقلال 4 امتیازی شد و پیش از پایان بازی الریان و الشباب به رده سوم رسید تا امیدهایش برای صعود از گروه A زنده بماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد