دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

بوی بد پاهایتان را از بین ببرید

پای انسان از جمله محل هایی است که بسیار بو می گیرد و غالبا در بسیاری از آقایان وجود دارد. برای اینکه بتوانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که می توانیم به موارد زیر که مهمترین ان ها است اشاره کنیم:  

خشک نگه دارید

یکی از نکاتی که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که پاها در شرایطی که خشک باشند امکان بوگرفتنشان بسیار کمتر است پس بهتر است بعد از شست شوی پا حتما آن را به دقت خشک کنید. دقت داشته باشید که میان انگشت های پا حتما کامل و درست خشک شود چرا که این مکان بهترین جا برای استقرار باکتری ها و ایجاد بو است.

جوراب را فراموش نکنید

یکی از نکاتی که باید به دقت آن را رعایت کنید پوشیدن جوراب است. گاهی اوقات دیده می شود که برخی افراد کفش ها را بدون جوراب به پا می کنند و این باعث می شود تا پای شما عرق کرده و چون جوراب نیست که آن را به خود جذب کند به سمت انگشت ها می رود و در میان آن ها قرار می گیرد. پوشیدن جوراب در خانه نیز می تواند به همین صورت به شما کمک کرده و از بو گرفتن پا جلوگیری کند.

کفشتان را آماده کنید

استفاده از کفش های مناسب نیز از جمله راه های پیشگیری از بوی بدن پا است.در کنار اینکه باید کفشی مناسب پا و به اندازه داشته باشید این نکته را نیز در نظر بگیرید که همیشه بعد از رسیدن به خانه کفش را به داخل نیاورید و بگذارید تا کاملا در هوای آزاد بماند تا بوها و باکتری ها از بین بروند. استفاده از پودر بچه در کفش نیز می تواند از بو گرفتن پای شما جلوگیری کند.

الکل بهترین بوگیر پا

اگر بوی بد پای شما از بین نمی رود باید به سراغ یک راه بسیار اساسی بروید. استفاده از الکل می تواند بهترین گزینه برای رفع بوی پا باشد. یک دستمال را به مقداری الکل آغشته کنید و به کمک آن پای خود را کاملا تمیز کنید. بین انگشتان را کاملا با الکل شست شو دهید تا دیگر اثری از بو باقی نماند.

زمان مراجعه به پزشک

اگر بوی بد پای شما همچنان ادامه دارد بهتر است سریعا به یک پزشک پوست مراجعه کنید. ممکن است بوی بد پای شما از بیماری های مختلف پستی مانند قارچ ها باشد که شما با آن آشنا نیستید. این بیماری های پوستی به کمک بوهای مختلف شما را آکاه می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد