دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

رویانیان هم به شیرینی و زنجانی پیوست؛ همه رفقا در زندان + عکس

احتمالاتی که درباره محمد رویانیان، مدیرعامل فصل گذشته پرسپولیس سر زبان ها افتاده بود تبدیل به واقعیت شد. در واقع در شرایطی که یکی دو روز گذشته صحبت از بازداشت احتمالی رویانیان بود این بار خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه این خبر را به طور رسمی تایید و روی خروجی سایتش گذاشت.  

محمد رویانیان که در دوره محمود احمدی نژاد به عنوان رییس ستاد سوخت معرفی شد پس از چند جلسه حضور در تلویزیون و صحبت درباره سهمیه بندی تا حدودی خودش را به مردم معرفی کرد؛ او که پیش تر کارش را به عنوان رییس پلیس 110 هم استارت زده بود زمانی به شهرت واقعی رسید که به عنوان مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران منصوب شد.

انتصابی که اول به مذاق خودش خوش نیامد و دوم هم دل پیشکسوتان پرسپولیس را به درد آورد؛ خبرها حاکی از این بود که رویانیان استقلالی تمایلی به حضور در پرسپولیس و کلا فوتبال نداشت و این سمت را برای خودش کوچک می دانست. با این حال او با وعده بازگشت به کار مهم تر به طور موقت مدیرعاملی پرسپولیس را پذیرفت و بادادن وعده و وعید به بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس سعی کرد جای خود را در دل آنها باز کند.

همان زمان که مردم به خاطر سهمیه بندی همچنان «آچمز» بودند رویانیان وعده کارت سوخت به پرسپولیسی ها را داد و سعی کرد از همه روابطش برای سرریز کردن پول به پرسپولیس استفاده کند. شهرتی که فوتبال برای محمد رویانیان به همراه داشت رفته رفته او را از سایر نهادهای دولتی جدا کرد تا سردار سرخ ها فقط دلخوش به همان ستاد سوخت باشد.
اما در سال 91 و زمانی که نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت مصرف سوخت را به تصویب رساندند به ناگاه اتفاق جالب توجهی افتاد؛ رییس پر انرژی این ستاد با حضور در دفتر بقایی به علت «خستگی زیاد» از سمتش در این ستاد استعفا کرد تا طرح مجلسی ها ابتر بماند.
اتفاق جالب توجه تر البته زمانی رخ داد که سازمان بازرسی تصمیم گرفت از برنامه های اقتصادی رویانیان حسابرسی کند؛ اتفاقی که مدیر عامل سرخ ها را عصبانی کرد و خیلی زود حرف استعفا از مدیر عاملی پرسپولیس را به زبان آورد؛ ابزاری برای تهدید یا به تعویق انداختن این حسابرسی.

گرد و خاک رویانیان زمانی بیشتر شد که او به همراه سعید شیرینی سرپرست پر حرف و حدیث پرسپولیس، در ابتدای فصل گذشته به بازیکنان پرسپولیس پورشه داد؛ موردی عجیب که شم خیلی ها را به کار انداخت تا دراین باره تحقیق و تفحص شود. شیرینی که در عرصه لیزینگ ماشین و واردات خودروهای خارجی مشغول فعالیت بود به کمک همین دوست شفیقش محمد رویانیان، بسیاری از اهدافش را پیش برد اما در نهایت چند ماه قبل به طور ناگهانی از جمع سرخ ها ناپدید شد.

این اتفاق درست در شرایطی افتاد که محمد رویانیان چند روز قبل از ناپدید شدن شیرینی از سمت مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرده بود. از باشگاه پرسپولیس خبر می رسید که شیرینی به سفر رفته و به زودی برمی گردد! البته در اینکه شیرینی به سفر رفته بود تردیدی وجود نداشت؛ او راهی اوین شده بود تا برای رسیدگی به تخلفات مالی اش توجیه شود. ولی به زودی بازگشتن او محل سوال شد!

رویانیان در کنار رفقا
در واقع شیرینی امیدوار بود که محمد رویانیان راهی برای بیرون آوردن او از زندان پیدا کند؛ اتفاقی که رخ نداد و در نهایت این رویانیان بود که به بازداشتگاه رفت و در کنار شیرینی قرار گرفت. طبق گزارشی که روزنامه ایران منتشر کرده روز گذشته رویانیان احضار می شود و سعید شیرینی هم از بند 209 اوین به دادسرای عمومی و انقلاب تهران برده می شود تا از یاران شفیق به طور همزمان و در کنار هم بازجویی شود.

ظاهرا بعد از همین مورد بوده که حکم بازداشت رویانیان هم صادر می شود؛ اتهامی که متوجه او است به تخلفات در ستاد سوخت مربوط می شود و هنوز پای حساب و کتاب باشگاه پرسپولیس به میان نیامده است. این در شرایطی است که محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفته بود که تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند. یکی از آن سه نفری که البته نتوانسته بود به قید وثیقه هم آزاد شود همان سعید شیرینی است که حالا با بازداشت شدن رویانیان شاید پرونده شان ابعاد تازه تری هم پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد