اونتادور جی، غافلگیرکنندهترین مدل لامبورگینی در سالهای اخیر
کارشناسان به مدل LP 5000 لقب «وارونه» داده بودند، چرا که موتور آن اندکی جلوتر از محور عقب خودرو نصب شده بود و روی آن به سمت عقب بود. اگرچه این طراحی فضای زیادی را اشغال میکرد؛ اما با قرار دادن 53 درصد از وزن خودرو روی چرخهای عقب، تعادل و فرمانگیری استثنائی برای خودرو فراهم میکرد. درهای کج بازشو این خودرو تکمیل کننده طراحی ماشینی بودند که در زمان خود، خودرویی متعلق به آینده به شمار میرفت.
لامبورگینی میورا سقف سرعتی معادل 290 کیلومتر بر ساعت داشت، و به این ترتیب سریعترین ماشین جادهای زمان خود به شمار میرفت. اما راز این سرعت بالا چه بود؟ حداکثر صلابت در عین کمترین وزن بدنه و شاسی، راز سرعت بالای خودرو به شمار میرفت. موتور، کلاچ و سیستم انتقال قدرت میورا تنها 320 کیلوگرم وزن داشت.
خودور دو در اسپادا با قدرت 325 اسببخار سقف تقریبا صافی داشت که در تطابق کامل با پنجرههای عقبی افقی آن بود؛ در نتیجه راننده میتوانست پشت خودرو را به معنای واقعی کلمه مشاهده کند. با سقف سرعتی معادل 265 کیلومتر بر ساعت، این خودرو چهار سرنشین نیروی زیادی داشت.
لامبورگینی دیابلو با سقف سرعت 320 کیلومتر بر سرعت و توان 485 اسببخار، یک «جانور» به تمام معنا بود. برای این خودرو دو سرنشینه شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ثانیه تنها 4 ثانیه طول میکشید و یکی ازدلایل این زمان پایین، وزن 1650 کیلوگرمی خودرو بود.
سلام تشکرازحضورت .وب شماهم عالیه موفق باشی
ممنون که بهم سر زدید
مرسی وبلاگ شما هم قشنگه!