دنیای امروز

مجله اینترنتی

دنیای امروز

مجله اینترنتی

حضور عکاسان ایرانی در بزرگ ترین فستیوال عکس جهان

مجید سعیدی فعالیت حرفه ای اش در سال ۱۳۶۹ با عکاسی از زلزله مهیب رودبار درشمال ایران آغاز کرد و از آن زمان تا اکنون با رسانه های زیادی در ایران و در سطح بین المللی کار کرده است.فستیوال عکاسی خبری “ویزا برای تصویر” که مهمترین رویداد عکاسی خبری و مستند در عرصه بین المللی است امسال ۲۵ ساله شد. این فستیوال هر ساله در فرانسه برگزار می شود.
شهر کوچکی در جنوب فرانسه که هر سال در نیمه اول شهویور ماه به استقبال فستیوال ویزا برای تصویر می رود.

 
حضور عکاسان ایرانی در بزرگ ترین فستیوال عکس جهان

بقیه در ادامه مطلب
 

هر سال طی دو هفته برگزاری این جشنواره فضای تاریخی شهر محل نمایش عکسهای  برگزیده مستند خبری عکاسان صاحب نام از سراسر جهان می شود.

عکسهایی از رویدادهای عمدتا تلخ و ناگواری که جهان در سال گذشته پشت سر گذاشته یا هنوز با آن دست به گریبان است.
 

آلفرد یعقوب زاده برای پنجمین بار با عکسهایی از یک مراسم مذهبی از هند به این جشنواره دعوت شده است.


همچنین در این نمایشگاه عکس هایی از مجید سعیدی توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرد. وی بهمن سال گذشته توانست با مجموعه عکس‌هایی با عنوان «زندگی در جنگ» جایزه دوم بخش موضوعات معاصر جایزه “ورلد پرس فوتو” را از آن خود کند.

مجید سعیدی در توضیح تصاویری که از افغانستان گرفته می گوید: افغانستان متاسفانه ۵۰ سال است که در کش و قوس جنگ بوده و هست و من احساس کردم که جنگ را باید بصورت سیاه و سفید نشان داد چون در زندگی و امید رنگ وجود دارد ولی در جنگ، رنگی وجود ندارد!

حضور عکاسان ایرانی در بزرگ ترین فستیوال عکس جهان

مجید سعیدی فعالیت حرفه ای اش در سال ۱۳۶۹ با عکاسی از زلزله مهیب رودبار درشمال ایران آغاز کرد و از آن زمان تا اکنون با رسانه های زیادی در ایران و در سطح بین المللی کار کرده است.

وی از سال ۱۳۸۸ به عنوان عکاس خبری آژان عکس گتی به افغانستان رفت و از آن زمان تا اکنون در مناطق مختلف افغانستان عکاسی می کند.

وی پیش از این عنوان عکاس جهانی سال در مسابقات بین المللی نیویورک، مدال طلای جشنواره عکاسی ۲۰۱۱ چین، جایزه دوم عکس سال ۲۰۱۰ یونیسف و جایزه جهانی کندی را به دست آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد